Med anledning av Corona

Våra GUDSTJÄNSTER firar vi på nätet, vi samlas alltså inte i kyrkan. Välkommen med kl 10.00 på söndagarna: https://efs-kyrkan.tv/livesandningar/

För barnen finns nu EFS-kyrkans SKATTEN VARHELST VI BEFINNER OSS även på nätet, du hittar den här!
Från den 14 juni blir det SOMMARSKATTEN varannan söndag jämna veckor i kyrkan. Alla barn som vill (upp till 50 personer) träffas utanför kyrkan och har en rolig stund tillsammans mellan klockan 10 och 11. En träff med gemenskap, lekar, tävlingar, sång, berättelser ur barnens bibel och bön. Vill föräldrarna sitta kvar i kyrkan och se gudstjänsten i caféet på skärm (observera att det får endast vara 50 personer i hela kyrkbyggnaden) eller på uteplatsen i mobilen. De söndagar vi har Skatten utomhus blir det inget Skatten varhelst vi befinner oss.

Öppen kyrka
Varje torsdag eftermiddag är det Öppen kyrka mellan ca kl 12.00 – 18.00. Se UG-rummet som ett extra vardagsrum. Kom och häng, spela spel, volleyboll, snacka, kolla film, ja precis vad du vill. Vi har en UG kiosk på plats där det finns diverse gott att äta och dricka. Alla, unga som gamla, är välkomna!

Sommar-trevligt
I sommar vill vi bjuda in till trevliga sommaraktiviteter. Datumet spikas sju dagar innan men inom de veckor som nämns. Då öppnar även ANMÄLAN (obligatoriskt) som görs på hemsidan. Så håll utkik i kalendern på hemsidan och på våra sociala medier! Läs mer om vad som händer här.

Servicepoolen – hit kan man vända sig om man behöver hjälp med något, t ex handla, gå ut med hunden, hämta medicin på apoteket, med att ta en promenad eller något annat. Åsa Svedberg är samordnare för detta och till henne meddelar man om man har behov av hjälp men även om man vill vara med och hjälpa. asa.svedberg@efs-kyrkan.info
Ängelholms kommun är också informerade om att EFS-kyrkan kan hjälpa till om de ser något behov.

Perspektiv – varje onsdag lägger ut korta andakter på sociala medier och på hemsidan. Ord som ska uppmuntra och hjälpa oss ha fokus på Jesus Kristus. Om vi inte kan komma till kyrkan i samma utsträckning, kommer kyrkan till dig. Här finns andakterna listade:

Livesändning av gudstjänster – Vi sänder söndagsgudstjänsterna på nätet varje söndag hädanefter, du kan se dem på denna länk: https://efs-kyrkan.tv/livesandningar/
Vi kommer ge möjlighet för de som är med via länk att komma in med sina böneämnen via sms/chat och på så sätt få förbön.

Övrig verksamhet – tills vidare pausar vi all övrig verksamhet och Kvinnoträffar som äger rum i Hembygdsparken på onsdagar (jämna veckor) kl 17.00-19.00. Gudstjänster firar vi på nätet. https://efs-kyrkan.tv/livesandningar/

—————————————————————————————————————-

En kyrka som återspeglar Guds hjärta,
bär varandra och betjänar människor,
varhelst vi befinner oss varje dag.

Vad kan vi som kyrka göra när det stormar som det gör nu, och vi inte ges samma möjlighet att betjäna människor genom vår verksamhet i kyrkan? Vi kan fullt ut praktisera vår vision: att vara kyrka där vi är. Vad kan du göra i din direkta närhet för andra människor? Hur kan du vara Jesu utsträckta händer? Människor behöver hjälp men även tröst och stöd. Detta har vi i Jesus – sträck det vidare!

Psalm 91:
”Den som bor i den Högstes skydd och vilar i den Väldiges skugga, han säger:
Herren är min tillflykt och min borg, min Gud som jag förtröstar på”.

——————————————————————————————————————
ATT TÄNKA PÅ: Vi önskar att vi alla hjälps åt att hantera de riktlinjer vi får via myndigheterna i dessa tider. Därför ber vi dig att:
* undvika hälsningar med närkontakt (ta i hand, kram eller liknande)
* tvätta dina händer noga med tvål och vatten en extra gång
* har du förkylningssymtom rekommenderas vi av myndigheter att hålla oss hemma
När vi påminner om detta gör vi det i respekt för de grupper som skulle drabbas hårdast av detta virus.
——————————————————————————————————————