Praktiskt arbete

I EFS-kyrkan arbetar vi tillsammans med att få församlingen att fungera. Det betyder att det även finns många praktiska uppgifter att involvera sig i. Det är ett ypperligt sätt att lära känna nya människor.

Klustergrupper – dessa grupper turas om att städa kyrkan och samtidigt fika, prata, leka och be. Varje grupp bestämmer vilken dag som passar dem.

Arbetsdagar – en gång per termin tar vi ett större tag om kyrkan och alla är välkomna då vare sig man är med i en annan grupp eller ej.

Fastighetsgrupp – kyrkan är en stor fastighet och har ett stort område utomhus. Att finnas med i fastighetsgruppen betyder att man kan göra allt från att laga något som är sönder till att klippa gräs och skotta snö.

Serveringsgrupp – vid varje gudstjänsttillfälle serveras det fika av något slag. Att finnas med i en serveringsgrupp betyder att man kommer en timme innan gudsjtänsten för att förbereda inför serveringen; skära bröd, koka kaffe och diska är några av uppgifterna. Efter gudstjänsten serverar man och städar sedan undan när fikat är över.

Vill du vara med och hjälpa till? Kontakta då Johan Engström på johan.engstrom@efs-kyrkan.info eller 0702535273.