Sommar-trevligt

I sommar vill vi bjuda in till trevliga sommaraktiviteter. Datumet spikas sju dagar innan men inom de veckor som nämns. Så håll utkik i kalendern på hemsidan och på våra sociala medier!

———————————————————————————–
Torsdagen den 2 juli BILKURRAGÖMMA
Samling: kl 18.30 på parkeringsplatsen i EFS-kyrkan
Lag: Minst 2 personer, 1 förare 1 ledtrådläsare. Kan vara fler om man önskar.
Utrustning: En bil, en laddad mobil med Messenger och förslagsvis Google maps.
Regler: Ett lag gömmer sig och sin bil inom det angivna området. Var tredje minut skriver det gömda laget ledtrådar via messenger till alla andra lag. Ledtrådarna bör bli successivt lättare..
Första lag att hitta den gömda bilen vinner den omgången.
Bonuspris för det lag som efter samtliga spelomgångar har minst antal körda kilometer.
Gömd bil måste vara avstängd och parkerad på för bil avsedd väg/yta. Bilen måste vara synlig från 20m avstånd från 2 olika riktningar.
Alla deltagare följer alla trafikregler under hela leken.
Område för kurragömmat hittar du här.
Mer information vid samlingen.

För mer info: Fredrik Jönsson 0761 349 465
Ingen anmälan krävs

Tisdagen den 21 juli ÖVERRASKNINGARNAS KVÄLL!
Välkommen till en kreativ, självgenererande uteaktivitet som blir precis så kul man gör den till. Drop in från 17:30, start 18:00. Det finns möjlighet att grilla eller ta med annan mat, vi avslutar med andakt. Ingen anmäl krävs.
För mer info: Anna-Märta Hedström 070 541 43 35

Lördag den 1 augusti VARDAGSKVÄLL PÅ STRANDEN!
Välkommen med till Sibirien en sommarkväll från kl 17.30. Ta med egen kvällsmat och kläder till lek eller mer stillsamma samtal!
För mer info: Sara och Simon Starfelt, 0737 272 824

Måndag 10 augusti från kl 17.00: BEACHVOLLEY OCH KUBBGEMENSKAP
i kyrkan. Kom och utöva eller var publik. Grillarna kommer startas så du kan även ta med din kvällsmat.
För mer info: Christoffer Tornehult, 0701 704 551

v 34-35: PÅ MED VANDRINGSKÄNGORNA Söndag 30 augusti
kl 12.00- ca kl 15.00.

Vandring från Mölle till Kullens fyr. Samling vid badplatsen Solviken i Mölle. Karta för samlingsplats.

Ta på:
Bekväma kläder att vandra i,
vandringsskor/sandaler
Ta med: Lunchmatsäck
Vattenflaska
Sittunderlag
Första hjälpen
Kläder efter väder inkl vind/vattentät jacka
Badkläder (om du vill)

Vi går från badplatsen Solviken i Mölle, parkeringsplatser finns i Mölle centrum samt längs vägen bort mot Solviken. Vi följer strandlinjen och går över några klippor till cafeet Ransvik. På stranden vid Ransvik äter vi medhavt lunch, de som vill kan handla på cafeet. Här finns det också möjlighet att ta ett bad för de som önskar det. Efter lunchpausen följer vi kullaleden upp mot Kullens fyr. Vi kommer att passera både golfbanan, betesområden för får och kossor, och har vi tur ser vi både tumlare i havet och fåglar i luften. Detta är en vandring som passar alla åldrar, tempot läggs efter vem vi blir. Eventuellt går det att vi delar upp oss om några vill gå långsammare och några vill gå snabbare. Det är kuperad terräng och det passar inte för barnvagn. Om man endast vill vara med på bad/socialt häng, går det att komma direkt till Ransvik och möta upp de övriga där.

Uppe på Kullaberg finns det möjlighet att köpa glass i glasskiosken, titta in i fyrtornet eller besöka Naturum och deras utställning. Från toppen går det att gå flera vägar tillbaka. För enkelhetens skull kommer vi att parkera en bil på  den övre parkeringen på Kullaberg som kan ta med chaufförer tillbaka till Mölle för att hämta upp bilar.
Välkommen ut på berget!
Hälsar Aud och Magnus Bengtsson, 0766 533 689