Värdskap

EFS-kyrkan vill att alla som kommer till oss ska känna sig varmt välkomna! För att alla ska bli sedda och känna sig hemma har vi alltid värdar vid våra gudstjänster och större samlingar.

Innan en gudstjänst ser man till att flaggan hissas, att stearinljus tänds i kyrksalen. Man ser också till att det finns blommor på altaret och man ser till att kyrksalen är i ordning på alla sätt. Man välkomnar och hjälper människor att finna sig till rätta innan samlingarna. Man ser till att alla får en plats att sitta och de tar också upp kollekten under gudstjänsten. Efter gudstjänsten är det värdarna som man möter i vår informationshörna där man svarar på frågor om vår kyrka och vår verksamhet.

Om du vill finnas med i en värdgrupp eller få mer information om värdskapet, kontakta Nicole Janerheim, nicole.janerheim@efs-kyrkan.info 073-332 8124