Saltstyrelsen

Just nu består Saltstyrelsen i kyrkan av:

Ida Andreasson, Ellen Persson, Josefin Gustavsson, Johannes Henriksson, Ingrid Caesar, Aron Hedman och Noah Tornerhult.
Vill du komma i kontakt med styrelsen, maila då till saltstyrelsen@efs-kyrkan.info

Jag heter Aron Hedman och är 15 år gammal. Jag går just nu i nian och söker till gymnasiet i höst.
I kyrkan och Salt brinner jag för att få en aktivare och mer intressant kyrka för ungdomar, bland annat genom modernare lovsånger och liknande.
Min familj består av mig, tre yngre syskon och min mamma och pappa.
Fun fact: Jag tycker om att spela musik, och försöker prova på så många instrument så möjligt, men spelar mest trummor.

Jag heter Ingrid Caesar och är en glad och tacksam pensionär, som levt ett spännande liv i 69 år och ser fram emot fortsättningen. Min tid ägnar jag åt skådespeleri/dramatisering, stickning, fika med vänner, kvinnoträffen, förbön mm.
Min närmaste familj är två bröder och deras familjer. I församlingen och Salt brinner jag för lärjungaskap, gemenskap över åldersgränser, kvinnoträffarna.
Fun fact: Jag har träffat en av världens största hockeyspelare; Wayne Gretzky. Vi hade ett trevligt samtal i en hiss.

Jag heter Josefin Gustafsson och är 17 år. Jag bor i Skummeslövsstrand med min mamma. Till vardags går jag på gymnasiet i Laholm, där jag pluggar på samhällslinjen. Det jag brinner för är att fler unga ska känna att kyrkan är en fristad, där man alltid blir accepterad och älskad oavsett.
Fun fact: jag är ett riktigt stort musikal-fan!

Mitt namn är Ellen Persson och jag är 16 år gammal. På min fritid gillar jag att spela badminton och att vara med kompisar.
Jag bor med min familj i Billesholm, mina föräldrar Martin och Rebecka och två bröder – Viktor och Rasmus.
Jag tycker att det är superskoj att få sitta i Saltstyrelsen och brinner för att fler barn och ungdomar ska få ta del av en gemenskap tillsammans med Gud.
Fun fact: jag har aldrig gillat choklad.

Jag heter Ida Andreasson och är 30 år gammal. Jag bor med min man och våra tre döttrar i Axtorp, utanför Munka-Ljungby. I vanliga fall jobbar jag som kock på Strandhem i Örkelljunga.
Det jag brinner för i kyrkan och i Salt är att det ska få vara en plats där alla människor, i alla åldrar, trivs och känner sig välkomna. En församling där fler och fler ska komma till tro.
Fun fact: Jag tycker det är avkopplande att rensa ogräs.

Mitt namn är Johannes Henriksson och jag är 18 år gammal. Till vardags läser jag ekonomi på Rönnegymnasiet i Ängelholm. Jag bor i stan med mina föräldrar och har även två syskon som inte bor hemma.
Det jag brinner för i kyrkan är att det ska vara en plats där alla är välkomna för att lära känna Gud.
Fun fact: jag tycker att choklad är sjukt överskattat.

Jag heter Noah Tornerhult och jag bor i Munka-Ljungby med min familj som består av lillasyster, mamma , pappa och två katter. Jag går på Toftaskolan och ska nu börja sjuan.
När jag fick frågan om att bli en del av Saltstyrelsen sa jag direkt JA. Jag har alltid velat bli en del av något stort, därför känns det perfekt att få vara med i en grupp och göra det jag brinner för.
Fun fact: Jag älskar volleyboll, nästan lika mycket som kyrkan.