Höstterminen 2020

Här finns information om hur vi fungerar under pandemin:

EFS-kyrkan följer FOLKHÄLSOMYNDIGHETENS REKOMMENDATIONER och vi är högst 50 personer i kyrkan samtidigt. För att kunna träffas i olika grupper han vi sett till att inte för många grupper finns i kyrkan samtidigt. Det betyder att vissa aktiviteter ses något färre gånger under terminen. I kalendern hittar du alla datum och tider för vår verksamhet.

ATT TÄNKA PÅ: Vi önskar att vi alla hjälps åt att hantera de riktlinjer vi får via myndigheterna i dessa tider. Därför ber vi dig att:
* undvika hälsningar med närkontakt (ta i hand, kram eller liknande)
* tvätta dina händer noga med tvål och vatten en extra gång
* har du förkylningssymtom rekommenderas vi av myndigheter att hålla oss hemma
När vi påminner om detta gör vi det i respekt för de grupper som skulle drabbas hårdast av detta virus.

Vi firar GUDSTJÄNST varje söndag klockan 10. Vill du vara på plats i kyrkan så behöver du anmäla dig här på hemsidan. Gå in på den aktuella gudstjänsten i kalendern och boka en plats där. Du kan också följa våra gudstjänster live på nätet via denna länk:

SKATTEN – Vi vill ge barnen möjlighet att komma till kyrkan i så stor utsträckning som möjligt, därför kommer vi att testa ett eftermiddagskoncept i höst. Varannan söndag, med start den 6 september blir det Skatten och Push klockan 15.00 i kyrkan. De andra söndagarna kommer det att läggas ut en Skatten-film på hemsidan som barnen kan titta på där hemma. Filmerna hittar man här

VECKOMÄSSA – varannan onsdag, udda veckor, bjuder vi in till enkel veckomässa i kyrkan. Välkommen kl 19.00!

BÖN – vi fortsätter med att samlas till morgonbön varje torsdag morgon kl 8.00. Efter bönen fikar vi tillsammans. Första och tredje torsdagen i månaden ses vi, tillsammans med de flesta andra kyrkor i Ängelholm för ekumenisk bön för vår stad, vårt land och vår värld. Denna termin träffas man i EFS-kyrkan kl 19.00.

BARN- OCH UNGDOMSVERKSAMHETEN – vi välkomnar barn och ungdomar till kyrkan under höstterminen. Vissa grupper träffas dock någon mer sällan än vanligt, allt för att se till att alla grupper kan ses men att vi inte är för många i kyrkan samtidigt. Läs om verksamheten här:
Barn- och ungdomsgrupper
Dansgrupper

VUXENVERKSAMHETEN – under terminen kommer vi att ha Alphakurs (kurs i kristen tro), Kvinnoträffar, Sagolika morgon (kvinnofrukost), Sunday school (liten teknikkurs) samt en arbetsdag – förutom gudstjänster, veckomässor, morgonböner samt träffar för ekumenisk bön.

SERVICEPOOLEN– hit kan man vända sig om man behöver hjälp med något, t ex handla, gå ut med hunden, hämta medicin på apoteket, med att ta en promenad eller något annat. Åsa Svedberg är samordnare för detta och till henne meddelar man om man har behov av hjälp men även om man vill vara med och hjälpa. asa.svedberg@efs-kyrkan.info
Ängelholms kommun är också informerade om att EFS-kyrkan kan hjälpa till om de ser något behov.

En kyrka som återspeglar Guds hjärta,
bär varandra och betjänar människor,
varhelst vi befinner oss varje dag.

Vad kan vi som kyrka göra när det stormar som det gör nu, och vi inte ges samma möjlighet att betjäna människor genom vår verksamhet i kyrkan? Vi kan fullt ut praktisera vår vision: att vara kyrka där vi är. Vad kan du göra i din direkta närhet för andra människor? Hur kan du vara Jesu utsträckta händer? Människor behöver hjälp men även tröst och stöd. Detta har vi i Jesus – sträck det vidare!

Psalm 91:
”Den som bor i den Högstes skydd och vilar i den Väldiges skugga, han säger:
Herren är min tillflykt och min borg, min Gud som jag förtröstar på”.