Ett livsviktigt lotteri!

Vi vill vara med och göra skillnad för människor runt om i vår värld. De senaste åren har vi lyckats samla in uppemot 200 000 kronor som vi har skickat vidare till evangelistutbildningen i Voi i Kenya samt EFS riks övriga utlandsarbete. Det vill vi göra i år också, fast på lite annorlunda sätt. Och vi hoppas att ni vill vara med i detta viktiga uppdrag!
Det kan du göra på några olika vis:

• Köp lotter! För 100 kronor kan du köpa en lott (eller utnyttjar du det fina erbjudandet med 10 lotter för 1000 kronor!) som ger dig möjlighet att vinna fina priser från både lokala företag och saker som församlingsmedlemmar har tillverkat. Du köper lotter genom att maila missionsbasar@efs-kyrkan.info eller kontakta Birgitta Jarbo på 0733-449111. Betalningen gör du till swish-numret 1232816890 eller bankgiro 697-0487 och märk det då med ”Missionen”. Dragning sker den 6 december!
  • Söndagarna den 8 och 15 november kommer att handla om mission och då tar vi upp kollekt till just detta.
  • Från den 15 november kommer det att finnas ett bord i foajén i kyrkan med bland annat handstöpta ljus som man kan köpa inför advent och jul.
  • Dessutom är det fritt fram som privatperson att komma på kreativa idéer på hur du kan samla in pengar ett år som detta när vi inte kan göra ”som vanligt”. Två äppelkakor har redan inbringat 700 kronor till missionen.

Missionsbasaren som egentligen skulle ha arrangerats den 15 november hoppas vi kunna genomföra under våren istället. Mer information om det kommer.