Villighetens skor

Vilken helg det har varit ?: Långhelg (kändes som om det var tre lördagar på rad…) där vi fått minnas Kristi Himmelsfärd, strålande sol och ljumma vindar, avklarade årets första dopp, ryckte upp lite ogräs, hämtade hem en nöjd men trött son från x-spel, läste ut en bok, hälsade på hos scouterna, firade mors dag och sist men inte minst hade vi en fantastiskt fin och välsignad Familjegudstjänst i vår kyrka.

Nu är det måndag igen. En ny vecka ligger framför och jag sitter och funderar på hur den kommer att bli? I nuläget så vet jag inte så mycket om den, men vet med säkerhet att jag även denna vecka får söka och återspegla Guds hjärta. Vilken spännande och ibland lite klurig utmaning! Tur att Gud har lovat att vara med mig och gå vid min sida – alla dagar.

När jag hälsade på hos scouterna i lördags så hade Björn en andakt om Guds rustning (Ef 6:10-20). Jag har hört den bibeltexten många gånger förr, men denna gång fastnade jag för ”villighetens skor”. Wow, vilka härliga skor – dem vill jag ta på mig!

På Familjegudstjänsten igår så slog det mig igen: Tänk så många som hade tagit på sig villighetens skor den morgonen. Både de som medverkade med olika uppgifter och de som kom och delade gemenskapen i kyrkan denna dag. Underbart!

Vilka skor har du på dig idag? Jag tänkte satsa på villighetens skor och hoppas att du vill gå tillsammans med mig och tillsammans med Gud!

Önskar er alla en fin vecka!
Många soliga kramar från Helena Bonde, ansvarig för barnverksamheten i EFS-kyrkan i Ängelholm