Glädje och tacksamhet

Nu är snart detta läsåret slut. Ett läsår där vi som församling har fått fokusera lite extra på att bära och betjäna.
Ni som känner mig vet att detta är något som ligger mig extra varmt om hjärtat och jag ser verkligen med glädje tillbaka på många fina minnen från året som gått. Predikningar som lyft upp temat på så många fina sätt. Vänner som på olika sätt visat att man finns där i både glädje och sorg. Praktiska uppgifter som gjorts för andra, men även böner som fått vara med och bära. Stort som smått. Och när vi gör det för Gud och för våra medmänniskor så blir det rikt välsignat!

Men bara för att vårt årstema nu är på sluttampen, så betyder det inte att vi ska lägga det åt sidan. Det är fortfarande lika aktuellt och min önskan är att dessa ord ska få fortsätta att genomsyra allt arbete här i kyrkan, men också få leda dig i din vardag.

I söndags så hade vi en härlig Familjegudstjänst här i vår kyrka. Kyrkan var fylld av människor i alla åldrar, både uppe på scenen och på stolarna i kyrksalen. Temat var ”Bära och betjäna” och vi fick lyfta upp det i både drama, dans, sång, bön, vittnesbörd och avtackningar. Stort tack till er som medverkade! Dessutom så tog vi upp en kollekt till SKATTENS missionsprojekt i Tanzania. Kollekten denna söndag blev 26 137 kr (och räknar vi samman vad vi samlat in under hela detta läsår så blir det totalt 37 270 kr). Helt fantastiskt! Pengar som kommer att få bära och betjäna våra syskon i Tanzania. Ett stort tack till alla som var med och bidrog!

Jag är så enormt glad och tacksam över att få vara med i denna kyrka och att jag får jobba lite extra med att bära och betjäna barnen. Vilket hedersuppdrag!

Avslutar med en sångstrof (från typ 70-talet….).
”Låt mina fötter få gå, på vägar Du vill jag ska vandra. Hela mitt liv vill jag tjäna Dig och berätta om Dig för andra”.

Tack för detta läsåret och hoppas att vi ses i kyrkan i sommar!
Jättemånga kramar och glada sommarhälsningar till er alla från Helena Bonde, ansvarig för barnverksamheten i EFS-kyrkan i Ängelholm