EFS-kyrkan 2.0

Hej alla blogg-läsare!

Jag heter Rebecca Nordén och är med i styrelsen i EFS-Kyrkan i Ängelholm. Helgen som gick samlades styrelsen fredag-lördag för att arbeta tillsammans med aktuella frågor som berör vår kyrka. Vi är en grupp på 9 personer (se gärna vilka vi är, det finns information i foajén i kyrkan) och tillsammans med de fyra anställda så möttes vi på Strandhem utanför Örkelljunga för att fundera lite på frågan: Vart är vi på väg?

Vi upplever att det finns MER för EFS-Kyrkan i Ängelholm! Mer att upptäcka, mer att uppleva, fler människor att betjäna och nya utmaningar som väntar. Vi vill inte stanna upp trots att vi har en fin kyrka och en väl fungerande verksamhet. Vi vill vara ett folk på väg, ett vandringsfolk som följer sin Herde, Jesus Kristus. Vi vill inte bli för bekväma, vi vill göra avtryck och påverka livet i Ängelholm med omnejd. Vi vill nå fler!

Med detta i ryggen tog vi beslut på att bygga ut några av kyrkans lokaler. Vi kommer att börja med att göra caféet större och även göra fler och större rum till våra barn och ungdomar, då just gemenskap kring fikaborden och barn och ungdomar är väldigt centrala och viktiga för oss och vår identitet. Så nu skissas det på ritningar och filas på bästa lösningar för detta och det är fantastiskt spännande!

Vi har också beslutat att försöka fånga upp alla människor som kommer till vår kyrka och inbjuda dem till vår gemenskap på ett mer tydligt sätt än tidigare. Detta ligger i linje med den motion som kom in till årsmötet i mars. Delar av styrelsen ska träffas nästa vecka igen för att fortsätta klura på detta.

Välkommen att vara en del av dessa spännande projekt! Välkommen att ge av din tid, ditt engagemang, din ekonomi för att göra detta möjligt, men framförallt inbjuder vi dig till att vara med och be för vår framtid tillsammans. Välkommen till EFS-Kyrkan 2.0!