Vårtecken – det gör mig glad

Nu är den här. Det är härligt när den gör sig påmind på så sätt att det blir varmare dagar. Den tjocka vinterjackan kan så smått packas undan. Det är något av en brytpunkt från mörker till ljus. Jag gillar att söka tecknen som talar om att det är något nytt på gång. Den gula vintergäcken eller snödropparna som pryder rabatten. Väntan på att få höra den första koltrasten sjunga. Årsmötet i kyrkan – Oj. Hoppade du till? Men det är något vackert också med ett årsmöte. Det är ett tecken på att det är vår och att något nytt är på gång. Vi lägger ett år till handlingarna och blickar framåt. Våren är en brytpunkt från mörker till ljus och det är även det vi vill att kyrkan ska förmedla i vår tid. Att vi får tala om och leva ut Jesus som är världens ljus.

Så välkommen nu på söndag.

10.00 är det gudstjänst där Carl Skarin predikar. Det är skatten i vanlig ordning.

12.00 efter en förstärkt fika så startar årsmötet.

På kvällen den dagen så inbjuder vi även till en konsert. Så bjud med en vän, granne, släkting eller vem du nu kommer att tänka på och avsluta helgen tillsammans i kyrkan med en konsert om aftonen.

Nu ska jag ta mig vidare i denna min dag och se om jag dyker på något mer tecken som talar om att det väntar ljusare tider. Jag bär ett sådant tecken runt min hals – nämligen korsets tecken.

Magnus Lennartsson – präst i EFS-kyrkan