Ett förnyat hjärta

Om du läser detta så skulle jag utmana dig att sluta läsa efter nästa mening för jag vill ställa en fråga till dig. Vad längtar du efter i ditt liv med Gud? (ta en stund och besvara frågan sen är du välkommen att läsa vidare)

Våra olika svar ser säkert olika ut och mycket troligt är där drag i våra svar som liknar varandra. Men först vill jag slå fast en sak vi alla har gemensamt – Gud har hört dina tankar och ser din längtan.

Får jag dela med mig av en del av min längtan, som jag tror jag delar med många även om vi kan uttrycka den olika, så är det att jag längtar efter mer av Gud. En längtan av att mitt hjärta skulle få beröras av det som ligger på Guds hjärta. Att mitt liv skulle präglas ännu mer av en fascination över Jesus. Att den skulle få föda lovsång och bön i mitt liv. Att den skulle driva mig ännu mer till spontana kärlekshandlingar i mitt liv. Att den skulle mana mig att ta Jesu kallelse att återspegla hans hjärta i min vardag på ännu större allvar.

Nu kan jag ställa en följdfråga till mig själv. Vad gör jag för att detta ska kunna växa i mitt liv? Svaret och uppmuntran till mig själv kanske kan vara en uppmuntran även för dig? Ta tid med Jesus! – i bön, – i bibelläsning, – i gudstjänst

Varje dag och varje vecka har vi möjlighet till detta. Jag är så tacksam för församlingen som blir en plats att tillsammans söka Herren och stå i uppdraget gemensamt. I detta vill jag inbjuda dig att regelbundet fira gudstjänst – platsen för bön, tillbedjan, ordet och mötet.

Vill även passa på att speciellt inbjuda dig till en konferenshelg i februari med rubriken ”Återspegla Guds hjärta”. Helgen 10-12 februari gästas vi av goda talare från England och Sverige, flera olika seminarier att välja mellan. En helg för att fylla på och låta ditt hjärta förnyas på nytt. Gå in på efs-kyrkan.info och anmäl dig.

En bonus under helgen är att kören One Nation kommer medverka i gudstjänsten på lördagkvällen.

Guds rika välsignelse / Magnus Lennartsson