Gå därför ut

EFS har sänt ut missionärer till andra länder sedan 1866. Tre av dessa fick vi äran att ha som gäster på vår Barngudstjänst den 13 november. Det var ¾ av familjen Nordén som kom till oss och berättade om när de var missionärer i Etiopien.

Familjen Nordén består av Jonas, Viktoria, Samuel och Ester.

Jonas och hans fru Viktoria var utsända av EFS för att under fyra år arbeta med ungdomsledarutbildning för Mekane Yesus kyrkan.

Jonas och barnen tog denna söndag med oss på en spännande ”resa” till Etiopien, där vi fick lära oss mer om landet och om människorna som bor där. De berättade och visade bilder och filmer. De sjöng även den etiopiska nationalsången (hur klurig som helst….) och vi fick lära oss en sång på amarinja (det språk som talas i Etiopien). Tack vare dem så fick vi en liten inblick i hur det kan vara att vara missionär i ett annat land. Vi fick också vara med och samla in en kollekt till ”Etiopien svälter”.

20161113_093324

20161113_103008

20161113_103022

När jag satt där på golvet och lyssnade så kom det för mig hur viktigt det är att våra barn får med sig Missionsbefallningen redan när de är små. Gud gör ingen skillnad på vem du är eller hur gammal du är. Alla har vi fått ett uppdrag att ”gå ut”.

Man behöver ju faktiskt inte bege sig ända till Etiopien för att missionera, utan om du ser dig omkring så kommer du att hitta många människor som väntar på att få möta dig och få möta Jesus.

Så se dig om och gå ut…….. Tänk så spännande att se vart Gud vill leda dig!

”Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden. Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er. Och jag är med er alla dagar till tidens slut.” (Matt 28:18-20)

Kram till dig från Helena Bonde,

ansvarig för barnverksamheten i EFS-kyrkan i Ängelholm