Alternativ kväll

7

I helgen som gick samlades nära 600 personer under fredagen och lördagen för att ta del av Alternativ Kväll. Den här gången var temat kriminellt spännande, där humorshowen kretsade kring ett pars livshistoria som både lagens väktare och fiende. Många skrattsalvor blev det under båda kvällarna, och det var roligt att se hur samma föreställning kunde tilltala både 400 ungdomar och 200 vuxna, men där skratten ibland kom vid helt olika tillfällen.

2 6 4

Café Påtår hade laddat upp med bakning i veckor, och lyckades på bara en timme servera alla hungriga och törstiga besökare, sånär som på ett par tacotallrikar som tog slut. Gudstjänsten som följde utnyttjade verkligen församlingens gåvor och resurser, och var storslagen och samtidigt jordnära, med ett tydligt fokus på Jesus. Där samlades också en kollekt in på 23 100 kr till Love Nepals arbete mot barntrafficking.

1  3 5

Viljan med Alternativ kväll är att fler ska få möjlighet att höra om Jesus. Föreställningen med god underhållning, och ett förstaklassens café är ett sätt att sänka trösklarna till kyrkan som byggnad, för att det ska bli lättare att bjuda med sig vänner. Kvällen kulminerar sedan med gudstjänsten där Jesus ska få bli synlig på ett rakt, ärligt och lättförståeligt sätt, där alla involverade arbetar hårt för att med sina gåvor skapa förutsättningarna för ett möte med Honom.
Var gärna med och be för dem som deltog under helgen, att de ska få bli fortsatt berörda av Gud! Ett stort tack till alla medverkande, och till alla er som kom!
/Carl Skarin, präst i EFS-kyrkan, och Elvisimitatör för en helg.