Vem är min nästa?

Söndagen den 29 maj hoppas jag att du vill komma på Familjegudstjänst i EFS-kyrkan i Ängelholm. Det blir en gudstjänst för och med alla åldrar. Härligt!

Barn och ledare i vår kyrka kommer att medverka på olika sätt. Det blir bibelläsning, drama, sång, vittnesbörd, dans, bön och kollekt till flyktingarbetet. Alla våra fantastiska barn- och ungdomsledare kommer att tackas för detta läsåret och vi kommer även att uppmärksamma de barn som slutar Skatten och börjar i PUSH efter sommaren.

Jag tror och hoppas att detta är en förmiddag som du inte vill missa. Välkommen att vara med!

Temat på gudstjänsten kommer att vara ”Min nästa”. Jag har hunnit fundera en hel del på detta tema den senaste tiden och det känns både utmanande och väldigt viktigt och inspirerande. Jag känner att Gud har lagt detta på mitt hjärta och ber och hoppas att det ska få träffa även ditt hjärta.

Vem är min nästa?

För min egen del så har jag återigen blivit påmind om hur viktig jag kan få vara för min nästa och hur viktig min nästa kan få vara för mig. Ett möte med en annan människa kan få betyda så mycket.

Tänk att starta varje ny dag med en bön och en förväntan om vem som kommer att bli min nästa. Lita på att Gud har en plan och kommer att leda dig till någon eller någon till dig. Häftigt va?!

I psalm 97 i vår psalmbok så sjunger vi ”Jag behövde en nästa, var du där, var du där?”.

Jag vill vara där. Jag vill inte vända mig bort. Jag vill göra det lilla jag kan.

Jag vet att Gud går vid min sida och leder mig. Det gör mig trygg.

Hoppas att vi ses i kyrkan den 29 maj!

Många kramar och soliga hälsningar till dig från Helena Bonde, ansvarig för barnverksamheten i EFS-kyrkan i Ängelholm