Trädgårdsmöblerna på plats

I lördags var det arbetsdag i kyrkan och ett glatt gäng storstädade köket och andra rensade undan vintern och förberedde för sommaren utomhus. De gamla trädgårdsmöblerna av plast är nu tvättade och på plats. Uteplatsen som är så underbart skön när solen står på är förberedd får många goda möten. För mig är det speciellt att plocka fram dessa möbler (även om jag inser att det snart behövs nya) då de en gång köptes in till Café Ankaret i Åstorp. Ankaret var en satsning på ungdomskvällar där många hundra ungdomar från Skåne möttes för konsert, gemenskap och gudstjänst. På den tiden fick jag vara med och anordna dessa kvällar. Nu får jag stå och tvätta av de gamla möblerna och samtidigt glädja mig över alla som var med och ordnade en fantastisk kväll för ungdomar kvällen innan. Alternativ kväll samlade 300 ungdomar till spex, gemenskap och gudstjänst. Den kreativiteten och arbetsinsatsen som ligger bakom dessa kvällar berör mig djupt. Bakom den ligger en önskan om att fler människor ska få lära känna Jesus.

.
Allt gott / Magnus Lennartsson, präst i EFS-kyrkan