Glädje, kärlek och gemenskap

DSC_0284

Det är vad vi brukar be om inför varje kvinnoträff. Även trygghet, lugn, harmoni och välsignelse. Igår (13 jan) fick vi bönesvar igen!

Vi hade Knutsfest på Kvinnoträffarna när vårterminen startade. Det var knytkalas med en fantastisk blandning av mat , godis och bakverk från många kulturer, allt från ”Tabbule” till ”Ris-a-la-Malta”.

Efter dans kring granen, fikade vi (fortfarande mätta). Kvinnorna lekte en lek kring ett bord som inbegrep en julklapp inslagen i 7 lager papper, ett par rejäla grytvantar och en tärning. Den lyckliga vinnaren sken som solen över ett par vackra raggsockar! Alla kvinnor fick en liten julklapp var.

Under tiden kom tomten till barnen! Det var många glada barn, jag räknade till över 20 i åldrar från ca 1,5 till 11 år. Alla fick en julklapp med sitt eget namn på. Det var många barn (och mammor) som var finklädda, både fluga, kavaj och glitter i håret syntes i vimlet. Ett stort tack till er som skänkte en gåva så att vi kunde genomföra gårdagens fest!

Avslutningsvis hade Lotta och Magnus en minikoncert för oss! Ett mycket stämningsfullt sätt att runda av dagens festligheter! Även de små barnen satt som tända ljus och lyssnade.

Under våren kommer vi att räkna till  fjärde året med Kvinnoträffarna!

Vi behöver frivilliga som lagar mat till ca 25 personer. Jämna veckor med start 27 januari.

Vi söker engagerade församlingsmedlemmar som vill besöka oss för att bli en del av vårt team! Många av våra teammedlemmar har blivit personligt engagerade och fått en vän i våra besökare. Det är en stor gåva och möjlighet! Vi hoppas att flera ska finna ”stödfamiljer” som vill fika, prata, ibland visa och vara vän med våra kvinnor i åldrar från ca 20-40 år. Vill du engagera dig på annat sätt, är du varmt välkommen att be för oss, kvinnorna, barnen och våra kvällar.

Ring eller maila Carina Brandt 070 660 44 22, carina.brandt@efs-kyrkan.info

Eller Helena Bonde 070 723 02 65, helena.bonde@efs-kyrkan.info