Påsken 2015

CAB_8640 w

Påsken är strax över, och först nu har jag blivit färdig till att skriva ett blogginlägg om helgen som varit. Fast egentligen spelar det ju ingen roll, eftersom vi kristna ständigt firar påsk. Varenda dag får vi minnas och fira att Gud själv dött för oss, uppstått igen och besegrat döden.

I EFS-kyrkan börjar påskhelgen för det mesta på onsdagkvällen, då en stor upplevelsegudstjänst hålls. I år hade den namnet “Remember my name” och leddes av Lotta Lennartsson som till sin hjälp hade både sångare, musiker, tekniker och en hel massa dansare. Tack Lotta och alla andra för det ni delade med oss andra!

CAB_8465 copy

CAB_8453 copy

CAB_8439 copy

CAB_8479 m

På långfredagen höll Marie-Louise Nilsson i gudstjänsten som centrerades kring korset. Det var en högtidlig stämning där Jesu lidande blev levande för oss.

På påskdagen var det sedan dags för den stora gudstjänsten då korset åter stod i centrum, klätt med lysande påskliljor.

CAB_8609 w

Även den här gudstjänsten leddes av Marie-Louise Nilsson med hjälp av bland annat barnen. Under tiden vi vuxna fick lyssna på predikan övade barnen in en liten konsert med dans, sång, flaggviftning och trumspelande. Resultatet ser ni ovan.

Kort sagt har det varit en fin och välsignad högtid i kyrkan, där det bästa av allt är att Kristus är uppstånden… Ja, han är sannerligen uppstånden!

Bloggreporter – Annika Lilja