Min passion

10345073_775203119238377_777254108_n(1)

I dag gäller det. Allt har gåtts igenom i detalj. Alla vet vad de ska göra. Nu börjar det bli tyst i lokalen. De släcker ner. Jag har fjärilar i magen. Det har blivit varmt i rummet. Alla lampor. Mitt hjärta bankar hårt i mitt bröst bobom, bobom! Jag hör i mina lurar, att de startar live-sändningen. Okej nu gäller det.

I ca två år nu har jag jobbat frivilligt med tekniken i kyrkan som jag är med i. Som t.ex. filma gudstjänsterna och ha bilden. Eftersom gudstjänsterna börjar tio på morgonen så måste jag gå upp vid halv åtta. Men det är det värt eftersom att jag tycker att det är väldigt kul.

Vi jobbar även med att ha stora konferenser som föra året när det var EFS och Salts årskonferens i Hässleholm. Där filmade jag. Sista helgen i februari i år så hade vi en konferens, Vidare15, då hade jag hand om GFX (texterna som sänds live). Det var nog det roligaste jag har gjort med tekniken i kyrkan, för det var en helt ny grej för mig. Jag hade aldrig jobbat på det sättet innan.

Jag tror att det vi tekniker i kyrkan gör är mycket viktigt, för utan oss skulle kanske inte predikanten höras. Folk skulle inte höra instrumenten och kanske ingen skulle veta texten på låtarna. Så vårt arbete är ganska viktigt för att gudstjänsten ska kunna genomföras. Och tack vare Guds hjälp så klarar vi av det.

Men det jag gillar mest med det är att det är så bra gemenskap mellan alla tekniker. Och om man säger att man inte kan någon söndag så är det nästan alltid någon annan som kan istället. Och det är så sjukligt kul att göra detta så det knappt är sant, det gör även att jag mår bra på ett positivt sätt. Jag förstår Marcus Birros passion för fotboll, fast jag inte tycker det är så roligt. Det är på samma sätt som min passion för tekniken i kyrka.

Min utmaning till dig idag är att gå in på vår hemsida och kolla på predikningar och gudstjänster! På vår hemsida.

Så gå in på www.efs-kyrkan.tv.

Av: Agnes Rask, tekniker efs-kyrkan.tv