Årsmöte på årsmöte på årsmöte

Den 22 mars håller vi i Ängelholm årsmöte. Vi vill med detta slå vakt om vår demokratiska grund och ge alla medlemmar samma möjlighet att påverka riktningen för församlingen för det år som ligger framför. Vi kommer att presentera vad vi har gjort under året som gått och vad vi vill göra under året som kommer. Om du ännu inte är medlem har du möjlighet att bli medlem innan dess. Med ditt medlemskap visar du att du “vill verka för föreningens målsättning” – att människor i Ängelholm med omnejd ständigt ska komma till tro på Jesus Kristus och att människor får fördjupa sin tro.
.
Den 25 april genomför EFS i Sydsveriges sitt årsmöte i Lerbergets kyrka. EFS i Sydsverige är en sammanslutning av EFS-föreningar i Skåne och Blekinge. Du är som medlem i Ängelholm är också del av distriktet och det arbete som bedrivs därifrån. Vi har möjligheten att skicka ombud från EFS-kyrkan, Ängelholm. Om du är intresserad av att representera föreningen där kan du skriva upp dig på en lista på kyrktorget. Program finns www.efssyd.org.

Den 16 maj håller så EFS riksorganisation sitt årsmöte. Denna gång i Umeå med en konferens 14-17 maj under temat “Älskad, Rustad, Sänd”. Förra året genomfördes rikskonferensen i Hässleholm med många bidrag från Ängelholm. Vi har möjlighet att skicka ombud även hit och om du är intresserad att representera föreningen kan du skriva upp dig på en annan lista på Kyrktorget. Program finns på http://konferens.efs.nu/

Jag förstår att det kan uppfattas rörigt men till det kan sägas att EFS genomför en organisationsutredning vilken Stefan Holmström, Missionsföreståndare för EFS, kommer att presentera under ett seminarium under distriktsårsmötet.
Oscar Hedman, Ordförande EFS-kyrkan, Ängelholm.