Studiebesök på SVT

.
Det var en kväll i januari, närmare bestämt den 29:e, som ett gäng tekniker från kyrkan åkte ner till Malmö för ett studiebesök på SVT. Det blev en rundvandring i SVTs lokaler. Otroligt inspirerande, motiverande och lärorikt att se hur de jobbar. All produktion sköts inte på SVT i Malmö men en hel del gör de ändå där. Vi fick bl.a. se deras flashiga lokaler, inspelningsplatser, hur de redigerade och välbekant rekvisita som Sprak och Björne.
.
Vår guide som visade oss runt, ställde en del frågor om efs-kyrkan.tv och hur vi jobbar med tekniken i kyrkan och verkade till och med vara lite imponerad av det tekniska arbetet vi gör i kyrkan. Frälsarkransen på guidens handled noterades och hon pratade vidare.
.
Efter en timmes rundvandring, som helt plötsligt hade blivit två timmar lång, tog vi en liten promenad längs de pittoreska gatorna och det blev ett restaurangbesök på Pizzeria Davidhall, där det avnjöts grekisk mat och pizza. Glada tekniker summerade kvällen över en god middag med Coca cola. Slutet gott, allting gott.

efs-kyrkan.tv via Linnea Modén