Avslutning på Sisters mentorsprogram

”Så värdefullt att få möjlighet att titta på sin egen situation med både ett andligt perspektiv och ett psykologiskt perspektiv” så sammanfattade en av adepterna i Sisters sin upplevelse av mentorsprogrammet.

Mentorer och adepter från vår del av Skåne träffades i EFS kyrkan för en avslutning av årets mentorsprogram, varma och förundrade tankar delades av både adepter och mentorer kring hur mycket det betytt att få vara en del av programmet.

En av mentorerna sa ”Vilken förmån att få följa en annan människas resa i livet en kort tid”.

Tillsammans med fika och snön som vräkte ner utanför fönsterna fick vi konstatera hur sällan det är vi kvinnor tar oss tid för oss själva och vårt eget liv men hur mycket det betyder när vi väl gör det.

Vill du veta mer om Sisters mentorsprogram så finns info på EFS kyrkans hemsida och påwww.sisters.nu.

sisters-loggan-rosa1