Att tina upp

Med frusna fingrar sitter jag nu och formulerar mitt första blogginlägg 2015. Kyrkan är något svalare än vad som är behagligt, men då är det så skönt att det finns fantastiskt kunniga medlemmar som man kan ringa, och bli lotsad rätt till termostaten. Är det inte lite så med tron också? Helt plötsligt kan man komma på sig själv med att man känner sig svalare i hjärtat än vad man skulle önska, och då är det så fint att ha kristna syskon omkring sig som kan lotsa en rätt till Jesus. Vi bär varandra. Det hoppas jag att vi ska få upptäcka ännu mer under våren.
.
Våren rivstartar nämligen nu. Jullovets frusna vila får tina upp. I skrivande stund har jag precis förberett lokalen för årets första hyresgäster, SPF Ängelholm. Några grupper är redan igång för terminen, medan barn-, dans- och ungdomsgrupper kickar igång i veckan. Växa vidare startar om mindre än två veckor, men det finns fortfarande platser kvar! Deeper, en fördjupande gudstjänst för unga vuxna, håller på att förberedas för fullt. Det är några exempel på allt som startar upp nu.
.
Dessutom blir vi ännu fler som rör oss i kyrkan på dagarna i veckan. Marie-Louise kommer tillbaka på en liten del av sin tjänst, och Daniella och Louise börjar som teamare i slutet av månaden och kommer finnas här under våren. Det är en spännande termin att se fram emot!
/Carl, vik präst