Församlingsfesten

CAB_6197 copy

Än en gång känner jag stor tacksamhet och gemenskap! Tänk att just jag fått förmånen att vara med i en sån fantastisk församling! Efter kvällens församlingsfest med 190 deltagare, god mat, härlig underhållning och tänkvärda ord jublar jag inombords. Tänk att man kan blanda spontan pardans till En kväll i juni med lovsång, och galna uppträdanden med seriösa, fokuserade tankar om evangelisation och tillväxt.

CAB_6130 copy

CAB_6149 copy

Det fanns en tid i mitt liv då jag längtade efter en församling där man talade ett språk som människor förstod och inte satte upp gränser mellan vad som är andligt och oandligt; En församling där man kan se det andliga i en profan låt och njuta av det som är positivt i världen, samtidigt som man är glasklar i sin förkunnelse och vet vart man är på väg. Nu längtar jag inte mer, för nu har jag funnit en sådan församling. Och det bästa av allt är att det inte är en sluten gemenskap. Av de 190 som var på festen igår är det inte så många som var med på den tiden vi höll till i gamla kapellet på Villagatan. Vi blir hela tiden fler och just du är välkommen att vara en av dem som gör så att vi inte ens får plats i kyrklokalen på nästa församlingsfest. Kanske får vi hyra Lindabarena. Men det gör inget. Vi lyckas nog få det trivsamt där också… Eller vad säger ni festfixare??

Annika Lilja – Bloggreporter

CAB_6116 copy CAB_6113 copy CAB_6120 copy