Fest på gång

I skrivande stund är stolarna i kyrksalen hopsamlade och staplade längs väggarna. En stor tom golvyta inväntar torsdagens stora övning: Då ska det dukas till fest!

Som avslutning på årets kraftsamling blir det en stor festkväll med mingel, middag, underhållning, sång och mycket annat. En kväll där vi dels får påminna oss om hur vi kommit dit vi är idag men också där vi får blicka framåt, men framförallt en festkväll tillsammans med varandra och med Herren. Med tanke på att det är mat så har vi varit tvungna att ha anmälan till kvällen och vi blir över 190 personer i olika åldrar som får gå till dukade bord och glimmande kandelabrar. (Varför inte klä upp sig lite extra kvällen till ära?)  Jag är redan glad för alla er som gör denna kvällen möjlig med ert planerande och fixande.

Har du inte haft möjlighet att vara med på fredagen så är du välkommen på söndagen kl. 10.00 på gudstjänst. Det är också fest!!! Vi kommer inleda ett nytt tema som sträcker sig fram till advent. “De som gick före” Vi får ta del av några personligheter i GT, NT och i kyrkohistorien. Deras liv får uppmuntra och utmana oss idag. På söndag inleder vi med en stor kung – nämligen David.

Guds rika välsignelse till er var och en / Magnus Lennartsson