En hyllning till församlingen

CAB_5216 copy
.
Den här helgen har jag varit med om något fantastiskt! Det har nämligen varit läger för hela EFS-församlingen i Ängelholm. 180 personer i alla åldrar åkte ut till Åsljunga och umgicks under två dagar.
.
Med på lägret fanns ett stort gäng ungdomar som släntrade omkring i sina joggingbyxor, efter att inte ha sovit särskilt mycket i sina tält. Här fanns de äldre med gråa hår och tummade biblar, barnen som stojade runt, småbarnsföräldrarna som försökte ha en viss koll på de små, och så alla vi i mittemellan-åldern som  bara kunde koppla av.
CAB_5497 copy
CAB_5264 copy
CAB_5313 copy
CAB_5305 copy
.
 Gruppen som planerat lägret lät oss ta del av intressanta föredrag och genomtänkta lekar som alla kunde delta i samt en ambitiös På Spåret- tävling, där två killar åkt runt halva Sverige för att spela in  videosnuttar från olika platser.
CAB_5446 copy
CAB_5432 copy
.
Lägret avslutades med en gudstjänst där alla som ville fick delta. Några hade bakat nattvardsbröd, medan andra sjöng, dansade (mest barnen, tyvärr) eller delade med sig av sina tankar.
CAB_5521 copy
CAB_5550 copy
.
Att få vara med i en församling är verkligen en förmån. Trots att jag inte känner alla 210 medlemmarna personligt, så känns det som om vi hör i hop. Jag har något gemensamt med den lilla tjejen som trots att klockan var jättemycket ville vara uppe och sjunga med i ungdomarnas rockiga lovsånger. Jag har också något gemensamt med alla de där ungdomarna som kanske (ganska säkert) tycker att jag tillhör den vuxna lite mossiga skaran och jag har något gemensamt med den pensionerade pastorn som är allas vår morfar. Kanske vet en del av dem inte vad jag heter och några kanske inte ens skulle känna igen mig om vi möttes på stan… Men vi har en tro gemensam… och ett andligt hem… EFS-församlingen i Ängelholm.
//Annika Lilja  – Bloggreporter