Hälsning från missionsgruppen

Här kommer en hälsning från kyrkans missiongrupp.

Det är så härligt att få höra Gud lovsjungas på så många olika språk även i vår kyrka. Mitt hjärta sjöng när jag hörde påsk-ropen ”Jesus är uppstånden-ja, han är sannerligen uppstånden” på en massa språk som jag inte förstod men med vetskapen om att vi har en Gud som förstår och som har dött och uppstått för alla folk och varje individ.

Nästa helg gästas vår församling av våra vänner från Kenya, Manase Mkofira, präst i Voi och föreståndare för bibelskolan vi stöder. Med sig har han Lydia V.Wughanga, som arbetar med kvinnor och barn i Voi och Beatrice Waleghwa, en av de första barnen i Voi-projektet som senare arbetat som assistent åt Manase men nu studerar på universitet. De kommer till Ängelholm för att möta oss och för att dela med sig av vad bibelskolan betyder för deras kyrka, deras land. De önskar också samtala med oss om hur vi arbetar med ungdomar, kvinnoarbete och om evangelisation.  Jag tror vi har mycket att lära av varandra. Även om vi lever i olika kulturer så finns det många likheter också. De vill naturligtvis träffa fler än oss som finns med i missionsgruppen och därför vill vi inbjuda dig att finnas med vid de olika samlingar som vi planerat.

Fredag 2 maj planerar vi att ge oss ut i naturen på Kullaberg och därefter äta lunch på Saluhallen i Höganäs. Båda ställena är riktiga höjdare och du är välkommen att följa med. Samling för avfärd hos Jarbos på Lovartsvägen 30 i Utvälinge kl 10.00.

Fredagkvällen blir det besök på UG och då hoppas jag ni ungdomar har många frågor att ställa till våra vänner.

Lördag 3 maj  kl 10.00 pratar vi kvinnoarbete i kyrkan. Du som tycker det låter spännande är välkommen. Vårt kvinnoarbete ser säkert inte ut som deras så kom även om du inte brukar vara med på våra kvinnoträffar. Vi lär av varandra. Vi blev alltid bjudna på te var vi än kom i Kenya och är det någon som vill bjuda på te och kaffe så får ni gärna meddela mig (Birgitta Jarbo  0733-449111)

Lördag eftermiddag är vi bjudna till Andreaskyrkan i Klippan för att besöka Joel Jarbos arbetsplats och församling.

På söndag 4 maj predikar Manase i gudstjänsten och efteråt vill han gärna samtala om evangelisation med alla som brinner för det. Hur når vi människor i Ängelholm och hur når vi människor i Voi?

Ta chansen att lära känna våra kenyanska systrar och bror, att lära känna den bibelskola vi stöder, att ställa alla de frågor du har, att få höra dem berätta om deras liv och arbete!

Vi kommer också ta upp en kollekt som går till vår missionssatsning i Voi och till de missionsengagemang Efs har tagit ansvar för.

I missionsgruppen längtar vi efter att ordna en församlingsresa till Kenya för att besöka våra vänner på hemmaplan. Vill du med?

Guds välsignelse och frid/ missionsgruppen gm Birgitta Jarbo