PUSH

På söndag är det gudstjänst och då får man verkligen säga att kyrkan är full av liv och folk i olika åldrar, vilket är helt fantastiskt och faktiskt ganska unikt för kyrkan. En plats där man verkligen träffas över alla åldersgränser. På söndag är temat frälsningen som livsnyckel och Magnus predikar, det lär bli hur bra som helst och vi får ännu en nyckel att sätta i knippan av livsnycklar.

Själv kommer jag befinna mig större delen av gudstjänsten i vardagsrummet, då jag ska vara ledare i gruppen PUSH. Det är helt enkelt söndagsskolan för de som är mellan 11-13 år. Det är en riktigt go grupp att få vara ledare i, och det är väldigt kul att få ge dessa barn en egen grupp. De känner sig ofta lite för gamla för Skatten men kanske inte gamla nog för att bara vara inne på gudstjänsten. Och trots att det är ett väldigt begränsat åldersspann så är vi många, kommer alla så är vi minst 17 st!
En typisk PUSH-gång (iaf när jag är ledare) är att vi leker en 2-3 lekar som t ex lappleken eller djungeltelegrafen och sedan har vi andakt innan det är slut. Vi följer en egen andaktsbok och just nu så går vi igenom trosbekännelsen i den, på söndag är det temat: en allmännerlig kyrka. Kyrkan är till för alla!
På söndag önskar jag er alla en mkt god gudstjänst, det kommer jag att ha i vardagsrummet!
Christoffer Kullenberg, ungdomsledare