Våren springer

Idag har vi haft vår veckoliga torsdagsbön på morgonen, med efterföljande kaffe. Ett fantastiskt sätt att få starta dagen, tillsammans med både kollegor och medlemmar i kyrkan som har möjlighet att komma. Här får vi be för allt som händer i stan och i kyrkan, för de ämnen som skrivs på gudstjänster och som skickas till oss. Var gärna med och be du också, när du får en torsdagsmorgon över.

Vårterminen rusar fram känns det som. Jag har bara hunnit vara här i drygt två månader, men det har hunnit hända massa saker, och mer är på gång. Fantastiskt roligt tycker jag! Jag har fått förmånen att vara med på vårens Alphakurs från start, och det har varit en spännande resa. Spännande frågor har diskuterats under många goda middagar, och på tisdag är det dags för vår sista träff för den här terminen. Var gärna med och be för alla deltagare, att kursen ska få landa på ett bra sätt, och att var och en ska få ta de steg de vill och behöver, och att Jesus ska få bli synlig och greppbar för oss.

Påsken närmar sig med stormsteg, och jag har fått tjuvkika lite på övningarna inför Påskupplevelsen: The One and Only, och det kommer bli en sprakande show! Ta en titt på https://efs-kyrkan.info/paskupplevelsen/ och fundera på vem du kan bjuda med

Nu ska jag sätta mig och fortsätta förbereda söndagens gudstjänst, med temat Försoning som livsnyckel, ett tillfälle att få upptäcka mer av vad Guds försoning med oss innebär, och hur vi kan få leva i och verka för försoning i vår omgivning. Vi ses där!

/Carl Skarin, pastor i EFS-kyrkan Ängelholm