Ny termin, nya tider

Vårterminen har kommit igång, även om själva våren ännu lyser med sin frånvaro, och här i kyrkan rullar det ena efter det andra igång. Jag och Cajsa blev väl mottagna på gudstjänsten i söndags, och det känns riktigt kul att få komma igång med arbetet här. Jag har ju inte mer än hunnit nosa på allt vad EFS-kyrkan är och gör, men av det jag hunnit se tror jag att det kommer bli en riktigt spännande termin. Jag ser fram emot att lära känna er mer!

Just nu sitter Magnus och jag och förbereder terminens första Alphakväll, som vi kör i kväll. Vi blir ett gäng på drygt tio personer som ska få ägna tisdagkvällarna framöver till att upptäcka vad kristen tro är och kan vara. Be gärna en bön för oss när du läser det här, att det får bli goa kvällar med öppna samtal och en nyfiken upptäckarglädje.

Till sist vill jag påminna och peppa för bibelhelgen “Nåden som livsnyckel” den här veckan (https://efs-kyrkan.info/bibelhelg-2014/). Klas Lindberg kommer från Stockholm och undervisar om hur Guds nåd har förvandlat liv i historien, och hur nåden kan få förvandla människor också idag. Han jobbar just nu i Evangeliska Brödraförsamlingen som har en spännande tradition av bön, som har fått se mycket av Guds nåd. Den här helgen sätter också temat för resten av vårterminens gudstjänster, där vi hoppas få samla ihop en hel knippa av livsnycklar, som alla har sin början i Guds nåd.

Vi ses!
/Carl Skarin, vik. pastor”