Kick-off för vårterminen

En Kick-Off inför vårterminen kan innebära blandade känslor. Kanske är ni fyllda av energi efter julledighet och ser fram emot en fullspäckad termin med många äventyr. Eller ni kanske känner av vinterns mörker och trötthet och redan har börjat ta sikte på sommarens ledighet. Hur det än är vill jag uppmuntra er att ta en dag i taget och söka efter alla de gåvor som Gud har för oss var och en. Gåvor som ögonblick, energi, vila, kärlek, förundran etc. För det är ingen tvekan om att Guds vilja är att vi tar emot de gåvor han vill ge.
.
Jag ser nu fram emot den mest spännande våren i mitt liv. Om cirka en månad kommer jag och Simon inte längre bara vara två. Tänk vilken gåva vi får ta emot =) Jag kommer därmed ha uppehåll i barnverksamheten i kyrkan men jag hoppas inte ni tänker det för utan er (ledare, och barnfamiljer) så blir det inte samma sak som om du/ni är med!
.
På hemsidan kan ni läsa om vårens FreDax som startar den 17e januari och om SKATTEN som startar den 19e. Redan nu kan ni också meddela Lotta Lennartsson (lotta.lennartsson@gmail.com) om ert/era barn vill vara med och dansa på Påskupplevelseföreställningen i april.
.
Till sist vill jag uppmärksamma att barnen, under 2013, har samlat in cirka 11 200 kr i kollekt och extra insamlingsinsatser till dövskolan i Keeren. Bilden är från förra barngudstjänsten då barnen samlat enkronor till en 23 meter lång enkronorsorm!!

unnamed

En välsignad och nådefull vår önskar jag er
Mvh Sara Starfelt