Onsdag mitt i veckan

Tänk vad tiderna kan skifta på olika sätt. Likväl som årstiderna har sina skiftningar så kan hösten bjuda på så olika dagar. Igår var det regn och rusk med en känsla av att bara sitta inne vid ett tänt ljus och läsa och idag skiner solen med hög klar luft och man vill ut och gå. Det är precis som i livet – det kan ha sina olika årstider, men även skiftningar inom varje enskild period. Min bön och önskan är att du som just nu läser detta får påminna dig om Herrens närvaro. Jesus är i din direkta närhet just nu och viskar ditt namn till tröst, uppmuntran, helande eller bara i det att Han vill dela din glädje. Oavsett hur du har det så delar Jesus ditt liv med hela sitt hjärta.
.
Till helgen får vi besök i kyrkan då Hans Weichbrodt från OAS rörelsen kommer och predikar. Söndag kl. 10.00 i vanlig ordning.
Efter gudstjänsten sker en stor satsning: Avsett eftermiddagen fram till 15.00 och var med och dela ut boken “Jesu ord om Hopp” till Ängelholm. Vi har fått 10.000 böcker som vi tillsammans får dela ut till så många hushåll det räcker till i Ängelholm. Efter kyrkfikat får du möjlighet att pricka in dig på ett område i stan, ladda din bil/väska med böcker och inbjudningslappar till advent och jul och sen lägga ut dem i postlådorna.
.

Låt oss be om att Guds ord få nå ut i full kraft / Magnus Lennartsson Präst i EFS-kyrkan