Årets comeback går till… Alternativ kväll

598546_10151602333596300_2659905_n

I dag sitter jag på mitt kontor och längtar tills på fredag. Alltså, jag brukar se fram emot fredagarna och UG. Det är en absolut höjdpunkt i mitt jobb. Men till denna fredag längtar jag lite extra måste jag säga! Folk springer redan nu runt i kyrkan och fixar och grejar. Det som väntar är, Alternativ Kväll.

.

Det är comeback för en av de kvällar som varit mest uppskattade på UG, en kväll som tidigare samlat folk från hela Skåne och som vi hoppas kommer göra det i framtiden med! Det är en kväll då väldigt många har dragit med nya till kyrkan, just för att det är en bra och enkel kväll att göra det. Det är en spexkväll, då man får bli underhållen av diverse roliga sketcher, filmer och intervjuer. Sedan väntar ett maffigt café, då man får möjlighet att fika gott, snacka med vänner och möta nya bekantskaper. Sist med inte minst väntar en gudstjänst, då Guds ord får predikas för alla som är där. Det, mina vänner, är en god kväll!

.

Jag är glad över att vi i vår ungdomsgrupp har två större satsningar, som vi vill göra varje termin. Alternativ Kväll, kvällen då du lätt kan dra med en vän som inte är van vid kyrkan och ha en god kväll. Och Come together with Jesus, en kväll då vi bjuder in många av Skånes andra ungdomsgrupper, primärt för att tillsammans fira gudstjänst och vara inför vår Gud. Det är två bra satsningar som kompletterar varandra bra, en inandning och en utandning skulle man kunna säga.

.

Och en av styrkorna med båda kvällarna är att vi får vara många, att man får se det. Det gjorde så mycket med mig och min tro när jag, som ungdom, fick stå och lovsjunga med 2500 personer på samma gång. Kyrkan är stor och på gång. Riktigt så många är vi inte på våra kvällar, men principen är densamma. Vi är fler än vad vi kanske trodde. Kyrkan är inte bara jag och de i min närhet, det kan betyda en del att få se..

.

Så vad händer då på Alternativ Kväll imorrn? Det får du se om du kommer dit 😉 Det är en kväll riktad till ungdomar, ja. Men anser du dig inte längre vara ungdom men skulle vilja komma ändå, så uppmuntrar jag dig – Kom!

Christoffer Kullenberg – Ungdomsledare