Hälsning från Kenya

DSC_0109
Efter många timmars flygning, övernattning i Nairobi och sen 6 timmars bilåkande ner till Voi är vi så nu äntligen på plats. Vi anlände i lördags bjöds på middag två gånger innan vi slutligen drog oss tillbaka tidigt. Söndagen ägnade vi åt gudstjänst två timmar ut på landsbygden i Ngambenyi. Där fick vi fira mässa med den senast startade församlingen i Voi mission. Det var en fantastisk upplevelse och som rörde upp mycket känslor i hos oss besökare. Joel fick tillsammans med Manase förrätta nattvarden och han fick även äran att predika. Dagen avslutade vi sen med ett kort stopp i en massajby.
.
Idag måndag ägnade vi förmiddagen åt att prata med eleverna och höra deras åsikter om utbildningen. Det var givande samtal som fick oss alla att tänka efter både en och två gånger. Efter lite lunchvila tog vi oss ut till “farmen” som lite missvisande har just namnet farmen. Det vi kollade där var det nya gästhus som byggts där av pengar donerade från folk engagerade i Voi-projektet, vilket är ett projekt som ligger under församlingen i Voi men som inte är direkt kopplat till bibelskolan. Det har varit en god dag, och timmarna de flyger fram. Imorgon ska vi sitta ner och prata med Manase, diskutera vad som varit, problem, framgångar osv. Vi ser med stor förväntan fram mot vad dagarna som ligger framför har att erbjuda.
.
Dessa få dagar vi redan haft har satt djupa spår i våra hjärtan och vi påminns konstant om hur bra vi har det i Sverige. Ni får gärna be för våra dagar här och för alla elever och anställda vid bibelskolan.
.
Mungu awabariki (Gud välsigne er)
Jonatan Janerheim
DSC_0025