Första veckan i Kraftsamlingen

Nu är det precis en vecka sedan vi var på församlingshelgen och när jag ser tillbaka på den är det med ett ytterst varmt hjärta och ett stort leende i mitt inre. Vi fick en fantastisk helg på många vis. Men inte nog med det. Ser jag tillbaka på veckan som gått är det med samma känsla. Första veckan på Kraftsamlingen. I onsdagskväll samlades 30 personer till bön och lovsång och mässa. En innerlig bön om att Herren ska möta oss med sin Ande och leda oss där vi går bedjande fram. Och igår när det var fredag så fick vi inleda helgen med gemensam bön och lovsång i kyrkan. Nu samlades cirka 15 personer. Vi fick be med och för UG-ledarna. När jag senare på kvällen skulle hämta hem lite ungdomar så fick jag smaka på den underbara stämningen som var på UG. Helene Åberg kom fram precis innan jag åkte och sa att kvällen hade varit helt toppen – god stämning, en närvaro på andakten som berörde och ungdomar som är till för varandra. Gud rör sig i vår gemenskap.

Till sist vill jag uppmuntra dig att ta vara på tillfällena i den gemensamma bönen på onsdagar 18.00-20.00 och fredagar 18.30-19.00. Bön gör skillnad.
Guds rika välsignelse / Magnus