KRIK Beach 2013

krik beach 2013 611

Den 17e augusti gick beachvolleyboll-turneringen KRIK Beach av stapeln för sjunde året i rad. Redan klockan sju samlades arrangörerna i kyrkan för att be och förbereda inför dagen.  När klockan slog nio började deltagarna sluta upp på stranden och trotsa regnet för att få spela volleyboll och ha kul. En förmiddag fylld av gruppspel i både Herr- och Dam/Mix finalen gick. Så småningom försvann även regnmolnen och solen tittade fram lagom till den mycket uppskattade andakten, som hölls av Fannie Thomasson.

krik beach 2013 744

Sedan fortsatte turnerningen på eftermiddagen med slutspel och till slut final. Finalen i Dam/Mix turneringen spelades mellan Malin och Jens Olsson i lag ”Olsson” och Johanna Lennartsson och Sofia Erlandsson i lag ”Erlandsson/Lennartsson”. Vinnare blev lag Olsson. Efter ett långt och minst sagt intensivt slutspel i herrturneringen var det Jonas Hallabro och Markus Jönsson i lag ” Jonas Hallabro och Markus Jönsson” och Jona och Benjamin Albertsson i lag ”Nilens Grodor” som gick vidare till final. Vinnare blev Nilens Grodor. Stort grattis till båda lagen! Efter turneringens slut åkte deltagare och arrangörer till kyrkan för att där ha en lång och rolig kväll fylld av skratt, sällskapsspel, mat, andakt, lovsång och Gud. Tack så mycket för denna härliga dag, vi ses nästa år!

Dina Bentelid – Arrangör

krik beach 2013 566-1