Hur går vi vidare?

P1010834

Sitter lätt mosig i soffan och försöker smälta intrycken från helgens församlingsläger. Dagarna på Strandhem utanför Örkelljunga har varit den perfekta uppstarten på höstens Kraftsamling. Här har vi åter fått påminna oss om att växande församlingar inte är församlingar som har en massa verksamhet, utan församlingar som består av brinnande människor som är  överlåtna visionen. Förvandlade människor förvandlar världen!

Vi har också fått påminna oss om hur den lilla gruppen på Villagatan i Ängelholm fått växa till att idag bestå av nästan 190 medlemmar, hur vi fått vandra vidare från det lilla kapellet inne i stan, till en mycket större byggnad ute i industriområdet, och hur vi fortfarande vill växa och vandra vidare; En församling som når in, når ut och når fler.

Den period vi nu går in i har vi valt att kalla för Kraftsamling och är tänkt att vara en tid då vi söker Gud och varandra, då vi än en gång försöker lyssna in vad Gud tänkt för oss tillsammans. Hur går vi vidare helt enkelt?

P1010840