Barnloppis och Volleyboll på stranden

Det är dan före dan före dan idag. Två dagar kvar tills mitt långa sommarlov är över och vardagen åter kör igång med rasande fart. Varje sensommar är jag lika förundrad över att man faktiskt klarar av omställningen, från 10 till 100 procents aktivitet på två dagar, från att ha haft sovmorgon till nio till att behöva gå upp klockan sex, från att äga hela sin tid till att åter vara en anställd arbetare…

Även i kyrkan händer en del viktiga saker framöver. Om två veckor är det ,som tidigare nämnts, församlingshelg på Strandhem, samt barnfest och uppstart för UG, men redan nästa helg är det också saker på gång. För den sportige finns möjlighet att vara med på KRIK Beach, som är en strandvolleyturnering nere vid Havsbadskjollan den 17 augusti. Dock är det bråttom att anmäla sig, då sista dagen är IDAG.

Turneringen består egentligen av två, då man antingen kan spela i herrturneringen eller i dam-/mixturneringen. Två spelare i varje lag. Kostnad: 100 kronor per spelare. Incheckning: Mellan 9.00 och 9.30. Se hemsidan för mer info eller maila angelholm@krik.se

Samma lördag är det också Barnloppis i kyrkan mellan 11 och 13. Ett utmärkt tillfälle att fynda barnkläder eller leksaker till bra priser. Man kan förstås också göra som min  tolvåriga dotter och rensa ur i stort sätt allt i sitt barnrum och lämna in detta till försäljning. Priset bestämmer man själv, och minst 30 % av förtjänsten går till kyrkans barnverksamhet. Dottern hoppas dock få en slant själv eftersom hon ju behöver köpa nya, mer ungdomliga saker till sitt rum. Vill du veta mer kring arrangemanget, så hör av dig till Maria Hedman på telefon 0730-521174.

Annika Lilja – Bloggreporter