Massor för barnen i sommar

Vem har sagt att sommaren är en tid då barnfamiljerna inte borde vara i kyrkan? Och vem har för den delen bestämt att sommaren ska innebära färre antal gudstjänstbesökare? Jag skulle vilja påstå att sommaren är den bästa tiden att stanna upp, varva ner och få tid att söka Gud för det är ju den bästa kraftkälla vi kan hitta!

I sommar är jag väldigt glad över alla er som gör det möjligt att hålla SOMMARSKATTEN. En enkel filmvisning med ett fantastiskt innehåll – nämligen bibelns berättelser och sen bön och aktivitet efter det. Jag hoppas ni barn övertygar era föräldrar att åka till kyrkan i sommar! (Bilderna nedan är från första tillfället då barnen fick med endast sina kroppar skapa ett ord, ett hav, en sol, en kyrka osv.)

I augusti hoppas jag också att barnen inte missar församlingshelgen! Den 24-25 augusti kommer vi ha ett härligt läger med gammal som ung. En höjdpunkt kommer absolut vara kl 13-15 på lördageftermiddagen då Saltstyrelsen ställer till med BARNFEST! Hoppborg, ansiktsmålning, Clownen CLEO och en spännande 5-kamp kan jag redan nu avslöja kommer förgylla eftermiddagen!

Men inte nog med det – På tältmötesserien på Heljarödsgården är det varje dag roliga barnmöten som jag och Rebecca Norden håller i och i början av augusti ska jag på barnlägret sommarsalt på Åsljunga. WOW vilken kul sommar detta kan bli!

Sara Starfelt – Ansvarig för EFS- kyrkans barnarbete

SKATTEN i Ängelholm