Samla kraft en stund

IMG_3724

Sitter här och samlar kraft efter skolavslutningen. För oss lärare är de två sista veckorna på terminen en ganska kaotisk tid, med en blandning av feststämning, förväntan, vemod och betygssättning. Samtidigt som allt ska sammanfattas och slutföras ska det också festas och firas.

Idag är i alla fall avslutning nummer två avklarad och både de elever som återkommer till hösten och de som nu går vidare i livet är utskickade i solskenet, för ett välbehövligt avbrott i studierna.

Att ta en paus ibland behöver vi alla; att stanna upp och samla kraft. Nästa söndag, den 16/6 kallar styrelsen i EFS-kyrkan oss till ett föreningemöte, där bland annat det där med kraftsamlande ska tas upp; hur vi som församling kan få möjlighet att stanna upp och hämta ny kraft. Det ska också pratas om vårt missionsarbete. Så boka in i almanackan att stanna kvar en stund efter gudstjänsten för att delta på föreningsmötet! Och se till att även idag ta en paus i arbetet och hämta andan en stund.

Annika Lilja – Bloggreporter