Sagolika systrar

Idag var hela kyrkan smyckad i lila och full av kvinnor i olika åldrar då Sisters Internationals kvinnokonferens ”Sagolika systrar” gick av stapeln. Sisters International är en förening som startades av Marie Arnfjell 2008 och sedan dess har vuxit till att idag ha cirka 3000 medlemmar, och  har som syfte att ”genom den kraft evangeliet ger förmedla försoning, ge nytt hopp och upprätta relationer och praktisk hjälp så att Guds rikes tillväxt befrämjas i Sverige och andra länder”. Under året anordnar de konferenser runt om i Sverige, delar ut julpåsar till hemlösa kvinnor, driver ett mentorsprogram för kvinnor och har nu även startat ett arbete för att stödja unga kvinnor i Sverige, samt arbetar för att hjälpa utsatta kvinnor i Indien och Rumänien.

Idag hade alltså vi i Ängelholm förmånen att få ordna en sådan här konferens. På grund av ett gäng oerhört engagerade kvinnor och ett stort antal frivilligarbetande män (i vit skjorta, finbyxor och slips!) blev dagen inte bara fylld av inspirerande undervisning, utan också en upplevelse för alla sinnen, där det bjöds på sång, dans, sketcher, stämningsfull inredning och god mat. Ett stort tack till alla er som jobbat för detta!