Jesus till barnen i Ängelholm!

På barnledarkonferensen i Jönköping fick vi veta att 242 000 barn lever i ekonomisk och/eller social barnfattigdom i Sverige. Ledare berättade hur barn kom till kyrkan för  att det där fanns vuxna som SÅG dem! Det fanns även barn som helst inte ville gå hem då de inte hade ett tryggt hem att komma till. Barn som dessa finns även i Ängelholm och hur kan vi nå dem vi inte når idag?  Vi är kallade att nå de barnen för Guds skull. En tjänst för Gud, för barnen. Jesus säger “vad ni har gjort för någon av dessa minsta… det har ni gjort för mig”.

Igår hade jag glädjen att få sitta ner med en barnledare från pingst, en från ELM och en från Svenska kyrkan. Tillsammans spånade vi på vad vi kan göra tillsammans för att ge Jesus till barnen i Ängelholm. Hur kan vi synas och visa på den öppna famn vi alltid är? Vår förhoppning är att vi i maj/juni 2014 ska ordna en stor barnfest i Hembygdsparken! Där vi kan bidra med det vi gör bäst och där vi framförallt kan visa på att vi är i grunden EN kyrka i Ängelholm som vill ge Jesus till barnen (och alla andra med för den delen). Be gärna att Gud ska gå före i dessa tankar och bana väg. Till hösten kommer vi sannolikt stå tillsammans och bjuda in till en föräldradag för de föräldrar vi har i alla våra grupper.

Väl mött på söndag. Då får vi än en gång fira att Jesus lever idag:D
Och alla ni BARN OCH UNGDOMSLEDARE, på onsdag ses vi för ledarfest på Evas strutsar. Vi är hela 34 stycken som ska ha en riktigt härlig kväll tillsammans. Alla ni andra – det är bara att säga till om ni vill bli Skattenledare. Det kommer behövas fler till hösten!

Guds välsignelse

Sara Starfelt