Påsken 2013

Nu närmar det sig… en av årets stora händelser i EFS-kyrkan, påskupplevelsen! I morgon klockan 19 är det dags! Här berättar Lotta hur allting började.

Påsk 2013 – det är arbetsnamnet på EFS-kyrkans påskföreställning. Det är 7:e året i rad vi har denna onsdagkväll och jag, Lotta Lennartsson, kommer så väl ihåg den stund då denna vision föddes! Det var som om någon kastat en sten i huvudet på mig! Som om hjärtat mitt började glöda! Platsen var restuarang Källhagen i Stockholm och det var första gången som jag och min man Magnus träffade Carola Häggqvist privat. Vi satt ner, tog en fika och pratade om lite allt möjligt. I förbifarten nämnde Carola: “Man skulle göra något kring påsken” . Samtalet fortsatte sedan kring andra saker.
När hon sa det där, så visste jag! Helt plötsligt bara visste jag att vi i kyrkan i Ängelholm skulle göra något kring påsken! Och det har vi gjort nu i 7 år! Med sång, musik, dans och värdefullt prat försöker vi, det vill säga cirka 50 barn, ungdomar och vuxna, göra Jesu död och uppståndelse begriplig! Vi drivs av en önskan att försöka förklara varför Jesus måste dö och hur detta kommer varje människa till godo, att just denna handling är det som förvandlar varje människas utgångspunkt i livet!

Detta år heter föreställningen I TURN TO YOU och vi kommer att bjuda på musik av bland annat Bob Dylan, Abba och Anastacia med flera. Missa inte denna kväll! Det är en kväll som berör!