Mitt i veckan

Onsdagen har precis passerat med några timmar och snart samlas vi till bön i kyrkan eftersom det är torsdagmorgon. Igår efter mässan fortsatte vi med att ha kyrkan öppen med en speciell inbjudan om förbön för sjuka. Bara att komma in i kyrkan och i stillheten är helande i sig, speciellt för oss som lever i en tid där väldigt mycket går fort. Jag hoppas att många får uppleva denna atmosfär. Tänkte när jag åkte hem:  vad onödigt att många betalar massor av pengar för sina mindfulness-  eller yogakurser för att hitta ron i livet. Ingen skulle må dåligt av en kväll i böneatmosfären i kyrkan.

Mitt i veckan får jag också med glädje se tillbaka på helgen med premiären av Mitt i Livet. Det var hedrande att få sitta ner med Björn Hellkvist. Vi önskar honom det bästa framöver och hela Rögle lycka till i kvalserien…

Så till sist vill jag hälsa dig välkommen till gudstjänsten på söndag. Vår underbara ungdomsledare Chriss kommer predika och det blir ytterligare tillfälle i att finnas i en helande atmosfär. Vi behöver alla fylla på i våra liv och var finns det en bättre källa än hos Honom som är Livets ursprung? Som Petrus en gång sa till Jesus: ”Till vem skulle jag gå?” med insikten att Jesus är den enda som kan möta oss fullt ut för helande, upprättelse och frälsning.

Allt gott till dig så här mitt i veckan. / Magnus