Mitt i livet

Helgen i kyrkan har varit full av liv och aktivitet med både unga och gamla. Här har dansats, sjungits, fikats, betts och pratats. I går kväll avrundades alltsammans med en premiär av Mitt i livet, där vår första gäst var förra rögletränaren Björn Hellkvist. Magnus Lennartsson ledde samtalet och Lotta Lennartsson och Lennart Albertsson stod för sång och musik.

Samtalet handlade om både hockey, tro, familj och livet med den hittills obotliga sjukdomen Parkinson. Björn fick också önska en vanlig sång och en psalm. Psalmen blev Björns farfars favorit Den blomstertid nu kommer och låten Pearl Jams Society. Dessutom sjöng Lotta och Lennart You´ve got a friend.

Inträdet skänktes till ett välgörenhetsprojekt som gästen själv fick välja, och något otippat valde Björn inte sin egen stiftelse Shaking Generation, utan kyrkans arbete för dövskolan i Keren. Tack Björn, Magnus, Lotta och Lennart för en givande kväll!