Mitt i livet på söndag

Det senaste dygnet har det varit svårt att missa att Searching for Sugar Man vann en Oscar för bästa dokumentärfilm, och att regissören Malik Bendjellou faktiskt är uppvuxen här i Ängelholm. Grattis säger vi från EFS-kyrkan! Det är alltid kul när någon från vår egen stad lyckas ute i världen.

På söndag kväll börjar vi med något nytt här i kyrkan. Mitt i livet kallas de nya samlingarna, där intressanta gäster kommer dela med sig av sina liv. Den första kvällen gästar Björn Hellkvist, Rögles förre tränare och grundare för Shaking Generation, oss. Samlingen inramas av sång och musik.

Kvällen börjar 19.30. Inträdet på 100 kronor kommer oavkortat gå till ett välgörenhetsprojekt som gästen själv får välja. Välkommen du också!

Annika Lilja – Bloggreporter