Hälsning från styrelsen

Hej

Jag som skriver detta heter Aud och har fått förtroende av er att sitta i EFS kyrkans styrelse där jag är sekreterare. Tack alla för detta uppdrag.

Förra helgen hade vi styrelsehelg på Strandhem i Örkelljunga där styrelsen tillsammans med alla anställda i kyrkan samt utskottsordförande, pratade om församlingens vision och EFS riks vision.

EFS riks har en ny vision som lyder Människor och samhällen förvandlade av Jesus. Ju mer jag tänker på denna visionen ju gladare blir jag; Tänk om vi och hela vår omgivning blir förvandlade?  Och ännu bättre – vi blir det av Jesus!

Samtidigt ställer detta krav på oss också – vill vi bli förvandlade? Vad får vi ge avkall på och är vi beredda på det?

Ni kan alla se vår missionsföreståndare Kerstin Oderhems presentation av EFS riks vision här; http://efsplay.nu/strategipass-med-kerstin-oderhem/

Utöver att prata om vision fokuserade vi på församlingens organisation, vi kom in på möjligheter med utbyggnad av våra lokaler och vi hade mycket tid till bön. Mindre arbetsgrupper bildades och vi fortsätter i månaderna som kommer med både vision och strategi, organisation och utbyggnad.

Det som är bra med att vara tillsammans över en längre tid är  att tankar får mogna, olika perspektiv och erfarenheter kommer fram, vi får skratta och vara allvarliga, och allt detta i en god, kristen gemenskap.

Det var helt enkelt en rolig helg som jag ser tillbaka på med glädje!

Allt gott,

Hälsar Aud J Bengtsson

PS: Söndagen 18 november leder ungdomarna gudstjänsten och det utlovas en förstärkt fika för att sedan orka med missionsauktionen. Ta gärna med något att skänka till auktionen.

PPS: Söndagen 2 dec vill vi hälsa nya medlemmar välkomna – vet du någon som vill eller funderar på att gå med som medlem så inbjuder vi till en infoträff onsdagen 21 nov kl 18.30. Anmälan till detta görs på mail till magnus.lennartsson@efs-kyrkan.info