Advent – med ljus i en mörk tid

Så är vi på väg in i en av kyrkans fastetider – tid för förberedelse och rannsakan. Vi lever inte bara i en årstid som är mörk utan även i en tid som allt för ofta gör sig påmind om mörker. Jesus sa att han är världens ljus och att den som tror på honom inte ska vandra i mörkret utan ha livets ljus. Låt oss i advent vara ljus som lyser där vi går fram och möter människor.
Under året så har det skrivits en bok med titeln ”Titta mamma, himlen é sné” Ett citat av vår dotter när hon var 10 som får väcka till reflektion kring livet.
.
”Livet är i grund och botten fint. Ibland är det ändock grått och trist. Ibland blir det nattsvart fram tills att solen går upp igen. Allt verkar höra till. Glädje och sorg, flyt och motstånd sida vid sida. Ibland blir det lite snett”
.
I denna bok delar Lotta Lennartsson med sig av vardagstankar och reflektioner utifrån livet som berör både till skratt och tårar samt till frustration och förundran. Du har nu via kyrkan en ypperlig chans att sprida ljuset genom en gåva till några av dina vänner. Köp en bok och ge till någon i din närhet. Och det fina med detta är att köper du en bok för 170 kr så går hela summan som en gåva till kyrkan. Så du ger på så sätt två gåvor i ett.
.
Köper du 10 böcker så skänker du 1700:- till kyrkan och kan överraska 10 arbetskamrater, grannar eller andra vänner under advent.
.
Nu önskar jag dig en underbar adventstid och varmt välkommen till EFS-kyrkan för att fira advent och jul. / Magnus Lennartsson